1998 Får jag lov

Utmaningen att skriva en revy som i sin helhet omfattades av en handling kittlade. Olle Höög och John-Anders Gustafsson kände därvid ett behov av att förstärka skrivandet med nya briljanta idéer varför ett fruktsamt samarbete inleddes med den förträfflige herr Lennart Jurnell. Under hösten 1997 och våren 1998 började detta samarbete att bära frukt och ett revymanus fick allt fastare former, "Får jag lov - eller sa´ vi dansa först?" blev verklighet. Premiären var det på Hebeteatern nyårsafton 1998 kl 18.00.

En tvåakters revy i restaurangmiljö med alla ingredienser från bakfylla vid frukostbordet via konferens om Nusjukvården till kvällsraggande konferensdeltagare, äkta män i raggartagen, panelhuserande hemmafruar liksom smörig gigolo. Årets ensemble var i stort intakt från föregående revy. I orkestern hade Mikael Frisk, Jan Hennström och Ola Granlund tillkommit. Aina hade rekryterat ett riktigt guldägg för dekorarbete, Erik Frödin. Kören hade förstärkts med Stina-Britt Björk, som nu gjorde comeback, samt förändrat konstellation genom att Carita Gruvesäter slutat p.g.a. studier och ersatts av Marie Börnstedt.

Ungdomarna Sandra Johansson, Emma-Karin Björk och Josefine Höög blommade ut ordentligt i denna uppsättning med några riktigt medryckande sång- och dansnummer.

Mottagandet blev succéartat ur såväl medial- som publiksynpunkt. Totalt genomfördes 9 ordinarie och 2 extra föreställningar, 9 gånger helt fullsatt Hebeteater, och totalt sågs revyn av över 4000 personer, detta trots att ytterligare en etablerad nyårsrevy samtidigt konkurrerade i Trollhättan.